
De Inzet van Narrowcasting in de Autobranche
Wist u dat 80% van de bedrijven een stijging in omzetcijfers ziet na de implementatie van narrowcasting?
Waar wacht de autobranche dan nog op? Zo dacht Venema er ook over. Venema is een ervaren multimedia bedrijf dat gespecialiseerd is in de verkoop van computer elektronica, zowel voor zakelijke als particuliere klanten. In samenwerking met onze gewaardeerde partner Venema hebben we een totaaloplossing bedacht voor narrowcasting bij autodealers.
De Kloof Tussen de IT-sector en de Autobranche Overbruggen
Dit project begon bij Venema, leverancier van computer elektronica maar ook adviseur op het gebied van IT-oplossingen. De collega’s van Venema zijn experts in het overbruggen van de technologische kloof tussen bedrijven die niet zo thuis zijn in de wereld van IT.
Vanuit hun adviesrol zocht Venema contact met ons. Hun klant in de autobranche was op zoek naar een digitale totaaloplossing. De autodealer had de wens om zijn uiteenlopende auto aanbod op een dynamische en aantrekkelijke manier te presenteren. In de zeer competitieve autobranche is het van belang dat je klanten zo goed mogelijk op de hoogte houdt van het aanbod en scherpe aanbiedingen. Narrowcasting is een manier om er met kop en schouders bovenuit te steken en jouw aanbod op een aantrekkelijke manier te presenteren. Dat is waar Castit om de hoek kwam kijken.
Venema nam contact met ons op via onze website, en dit eerste contactmoment groeide snel uit tot een fijne samenwerking. Samen hadden we een gemeenschappelijk doel: de werelden van IT en auto’s samenbrengen en narrowcasting bij autodealers implementeren. Zo gingen we aan de slag.
Een Technische Oplossing op Maat
Na veel e-mailverkeer en uitvoerige gesprekken was de basis van onze samenwerking gelegd. De klant van Venema had een op maat gemaakt systeem nodig waarin content snel en gemakkelijk gewijzigd kon worden. De klant moet kunnen inspelen op de snelle veranderingen binnen de branche en binnen zijn eigen bedrijf: nieuwe aanbiedingen moeten gemakkelijk toegevoegd en aangepast kunnen worden en irrelevante producten snel verwijderd. Zo zou de narrowcasting bij de autodealer altijd up-to-date zijn en het meest actuele aanbod tonen.
Het is gelukt om voor Venema’s klant uit de autobranche een narrowcasting oplossing te realiseren die inspeelt op het snel veranderende aanbod. In het op maat gemaakte narrowcasting systeem kunnen nieuwe producten worden toegevoegd, oude worden verwijderd en snel (prijs)wijzigingen worden doorgevoerd. Bovendien is het systeem voorzien van verschillende handige features, zoals een slide creator waar gepersonaliseerde content kan worden gecreëerd, koppelingen met websites, nieuwsupdates en weersvoorspellingen. Het auto-aanbod kan zo worden afgewisseld met andere, meer algemene informatie. Dit is heel wat anders dan de statische billboards van vroeger.
De Impact van Castit Narrowcasting bij Autodealers
Het resultaat van de samenwerking met onze partner Venema was een dynamische en flexibele narrowcasting oplossing voor hun klant uit de auto-industrie. Bezoekers worden voortaan op een boeiende en creatieve manier op de hoogte gehouden van het variërende auto-aanbod, altijd relevant en scherp geprijsd.
Dit dynamische narrowcasting display is veel beter in het trekken van de aandacht van bezoekers dan statische informatieborden. Naast dat narrowcasting een veel uiteenlopender en relevanter aanbod kan tonen, bereikt het dus ook nog eens meer mensen. Dit moet een enorm positieve invloed hebben op de omzet. Potentiële kopers zijn altijd op de hoogte van het aanbod en promoties.
Conclusie: Waar de IT-sector en de Autobranche Elkaar Ontmoeten
Deze case study is een perfect voorbeeld dat narrowcasting een uitkomst kan zijn voor sectoren waar u het het minst verwacht. Want wat moet een autodealer met een narrowcasting scherm? Deze samenwerking heeft bewezen dat de inzet van narrowcasting kan zorgen voor het bereiken van een breed publiek, welk publiek dan ook, om belangrijke informatie te delen, in dit geval over het uiteenlopende auto-aanbod. Twee industrieën die enkel techniek als gemene deler hebben, kwamen samen en hebben gaandeweg van elkaar kunnen leren.
Samen met Venema zijn we tot een digitale totaaloplossing gekomen. Zij de hardware, wij de software, samen de twee belangrijkste ingrediënten om een oplossing op maat te bedenken voor narrowcasting bij autodealers. Dankzij de narrowcasting oplossing en de bijbehorende boeiende en relevante content verhoogt de klant van Venema de klantbetrokkenheid. Dit kan uiteindelijk leiden tot hogere omzetcijfers.
Wilt u samenwerken om tot een geschikte narrowcasting oplossing te komen voor een unieke klant? Of bent u zelf op zoek naar een narrowcasting oplossing op maat? Neem contact met ons op.
More works

Een digitale oplossing die aandacht heeft voor voorraad én veiligheid in opslagfaciliteiten.

Ontdek hoe narrowcasting bij autodealers Leasys helpt hun zichtbaarheid te vergroten, consistente branding te realiseren en potentiële klanten voor leasing te bereiken.
Ontdek hoe we op het Castit platform een digitale receptie applicatie hebben ontwikkeld voor Het Nieuwe Luxor Theater Rotterdam