Castit digital signage automotive industry

Narrowcasting bij Autodealers: Altijd een Up-To-Date Aanbod voor Potentiële Kopers

De IT-industrie en de autobranche. Een wereld van verschil, op het eerste gezicht. Onze reseller Venema wist deze twee verschillende werelden bij elkaar te brengen door middel van onze narrowcasting software. Lees gauw verder en ontdek hoe narrowcasting bij autodealers van toegevoegde waarde kan zijn.

De Inzet van Narrowcasting in de Autobranche

Wist u dat 80% van de bedrijven een stijging in omzetcijfers ziet na de implementatie van narrowcasting?

Waar wacht de autobranche dan nog op? Zo dacht Venema er ook over. Venema is een ervaren multimedia bedrijf dat gespecialiseerd is in de verkoop van computer elektronica, zowel voor zakelijke als particuliere klanten. In samenwerking met onze gewaardeerde partner Venema hebben we een totaaloplossing bedacht voor narrowcasting bij autodealers.

Castit digital signage automotive industry Venema Case

De Kloof Tussen de IT-sector en de Autobranche Overbruggen

Dit project begon bij Venema, leverancier van computer elektronica maar ook adviseur op het gebied van IT-oplossingen. De collega’s van Venema zijn experts in het overbruggen van de technologische kloof tussen bedrijven die niet zo thuis zijn in de wereld van IT.

Vanuit hun adviesrol zocht Venema contact met ons. Hun klant in de autobranche was op zoek naar een digitale totaaloplossing. De autodealer had de wens om zijn uiteenlopende auto aanbod op een dynamische en aantrekkelijke manier te presenteren. In de zeer competitieve autobranche is het van belang dat je klanten zo goed mogelijk op de hoogte houdt van het aanbod en scherpe aanbiedingen. Narrowcasting is een manier om er met kop en schouders bovenuit te steken en jouw aanbod op een aantrekkelijke manier te presenteren. Dat is waar Castit om de hoek kwam kijken.

Venema nam contact met ons op via onze website, en dit eerste contactmoment groeide snel uit tot een fijne samenwerking. Samen hadden we een gemeenschappelijk doel: de werelden van IT en auto’s samenbrengen en narrowcasting bij autodealers implementeren. Zo gingen we aan de slag.

Een Technische Oplossing op Maat

Na veel e-mailverkeer en uitvoerige gesprekken was de basis van onze samenwerking gelegd. De klant van Venema had een op maat gemaakt systeem nodig waarin content snel en gemakkelijk gewijzigd kon worden. De klant moet kunnen inspelen op de snelle veranderingen binnen de branche en binnen zijn eigen bedrijf: nieuwe aanbiedingen moeten gemakkelijk toegevoegd en aangepast kunnen worden en irrelevante producten snel verwijderd. Zo zou de narrowcasting bij de autodealer altijd up-to-date zijn en het meest actuele aanbod tonen.

Het is gelukt om voor Venema’s klant uit de autobranche een narrowcasting oplossing te realiseren die inspeelt op het snel veranderende aanbod. In het op maat gemaakte narrowcasting systeem kunnen nieuwe producten worden toegevoegd, oude worden verwijderd en snel (prijs)wijzigingen worden doorgevoerd. Bovendien is het systeem voorzien van verschillende handige features, zoals een slide creator waar gepersonaliseerde content kan worden gecreëerd, koppelingen met websites, nieuwsupdates en weersvoorspellingen. Het auto-aanbod kan zo worden afgewisseld met andere, meer algemene informatie. Dit is heel wat anders dan de statische billboards van vroeger.

De Impact van Castit Narrowcasting bij Autodealers

Het resultaat van de samenwerking met onze partner Venema was een dynamische en flexibele narrowcasting oplossing voor hun klant uit de auto-industrie. Bezoekers worden voortaan op een boeiende en creatieve manier op de hoogte gehouden van het variërende auto-aanbod, altijd relevant en scherp geprijsd.

Dit dynamische narrowcasting display is veel beter in het trekken van de aandacht van bezoekers dan statische informatieborden. Naast dat narrowcasting een veel uiteenlopender en relevanter aanbod kan tonen, bereikt het dus ook nog eens meer mensen. Dit moet een enorm positieve invloed hebben op de omzet. Potentiële kopers zijn altijd op de hoogte van het aanbod en promoties.

Castit digital signage automotive industry

Conclusie: Waar de IT-sector en de Autobranche Elkaar Ontmoeten

Deze case study is een perfect voorbeeld dat narrowcasting een uitkomst kan zijn voor sectoren waar u het het minst verwacht. Want wat moet een autodealer met een narrowcasting scherm? Deze samenwerking heeft bewezen dat de inzet van narrowcasting kan zorgen voor het bereiken van een breed publiek, welk publiek dan ook, om belangrijke informatie te delen, in dit geval over het uiteenlopende auto-aanbod. Twee industrieën die enkel techniek als gemene deler hebben, kwamen samen en hebben gaandeweg van elkaar kunnen leren.

Samen met Venema zijn we tot een digitale totaaloplossing gekomen. Zij de hardware, wij de software, samen de twee belangrijkste ingrediënten om een oplossing op maat te bedenken voor narrowcasting bij autodealers. Dankzij de narrowcasting oplossing en de bijbehorende boeiende en relevante content verhoogt de klant van Venema de klantbetrokkenheid. Dit kan uiteindelijk leiden tot hogere omzetcijfers.

Wilt u samenwerken om tot een geschikte narrowcasting oplossing te komen voor een unieke klant? Of bent u zelf op zoek naar een narrowcasting oplossing op maat? Neem contact met ons op.

Neem contact op!

More works

HoraPark entrance with Castit Digital Signage Solution

Ontdek hoe Castit en Horapark hebben samengewerkt om de bezoekerservaring op het kantorenpark te verbeteren

Lees verder
castit sail boat digital signage

Ontdek hoe UB Sails alle zeilen bijzet om de communicatiestrategie in hun Nederlandse kantoorpand te verbeteren.

Lees verder
castit hair salon digital signage

Ontdek meer over de digitale make-over van kapsalon Aphrodite en de resultaten die het narrowcasting platform heeft opgeleverd.

Lees verder

Samen wisselen we kennis uit, doen we inspiratie op en stemmen we Castit af op uw klanten en uw industrie