narrowcasting autodealers

Grotere Zichtbaarheid door Narrowcasting bij Lokale Autodealers

In deze case study leest u meer over de digitale oplossing die we voor Leasys bij 10 lokale autodealers hebben geïmplementeerd. Lees meer over hoe we de zichtbaarheid van dit leasebedrijf hebben vergroot door op maat gemaakte informatiezuilen.

Maak kennis met…

…Leasys, een groot Europees mobiliteitsbedrijf dat onderdeel is van Stellantis en actief is in 11 landen, waaronder Nederland. Leasys biedt verschillende mobiliteitsdiensten aan, waaronder leasecontracten voor consumenten. Zo zijn ze de vaste leasepartner van een aantal autodealers. Potentiële kopers die een auto op het oog hebben bij een dealer, kunnen dan een leasecontract aangaan bij Leasys. 

 

De Uitdaging

Onze klant had te maken met een aantal belangrijke uitdagingen bij de dealers:

  • Zichtbaarheid: Leasys had moeite om haar diensten en opties onder de aandacht te brengen in autoshowrooms.

  • Variatie van diensten: Leasys biedt meer lease-auto’s dan alleen die in de showroom. Deze opties waren nu niet zichtbaar; alleen de auto’s die de dealer aanbood. 

  • Inconsistente Branding: De verschillende autodealers hadden ieder hun eigen manier om de diensten van Leasys te promoten, wat leidde tot inconsistente branding.

  • Grip op de cijfers: Leasys kon moeilijk in kaart brengen hoeveel potentiële leaseklanten er bij de dealers rondliepen en waar hun interesse naar uitging.

Onze klant had een oplossing nodig die het volgende zou doen:

  • Zichtbaarheid van Leasys vergroten

  • De brede reeks leasemodellen onder de aandacht brengen

  • Consistente branding op alle locaties.

  • Inzichtelijk maken wie de potentiële klanten zijn en wat hun behoeften zijn

 

narrowcasting bij autodealers

 

De Castit Oplossing: Interactieve Informatiezuilen met Narrowcasting Layer

Castit Digital Signage ontwikkelde een informatiezuil op maat voor Leasys, met een combinatie van een interactieve applicatie op Castit en een statische narrowcasting layer.

  • Touchscreen Applicatie op Maat: Een touchscreen applicatie op maat, die verbonden is met de website van Leasys. Bezoekers kunnen op de informatiezuilen door de website van Leasys scrollen en hun aanbod ontdekken.

  • Narrowcasting Layer: Een narrowcasting laag die bezoekers uitnodigt tot gebruik van de informatiezuil en het ontdekken van alle lease-opties bij Leasys. Deze laag draait op de zuil wanneer het scherm niet wordt aangeraakt.

  • Informatiezuilen: 10 moderne touchscreen-kiosken verspreid over verschillende autoshowrooms, elk uitgerust met een Linux-gebaseerde PC en voorzien van het Leasys logo.

  • Gecentraliseerd Content Management: Een eenvoudig online platform waarop de inhoud van de zuilen makkelijk te wijzigen is, vanaf welke locatie dan ook, voor alle 10 de zuilen tegelijk. 

  • Geavanceerde Analyse en Tracking: Unieke ID's voor elke kiosk om gebruikersinteracties op specifieke locaties te tracken. Zo wordt inzichtelijk wie de potentiële klanten zijn en wat hun interesses zijn.

  • Sneller tot de aankoop: Op de informatiezuilen kunnen bezoekers hun gegevens invullen om een leasecontract af te sluiten. 

 

De implementatie

De samenwerking en eindoplossing van Leasys kenmerkt zich door:

  1. Een maatwerk oplossing, ontwikkeld in een iteratief proces: in nauwe samenwerking met Leasys hebben we een oplossing ontwikkeld die alle uitdagingen tackelde.

  2. Installatie en integratie van hardware: nadat de software applicatie was afgemaakt, hebben we 10 zuilen geïnstalleerd bij de verschillende autodealers verspreid door Nederland, allemaal voorzien van het Leasys logo

  3. Een software applicatie op maat: een koppeling met de bestaande Leasys website op het Castit platform, zodat deze kan worden gedraaid op de informatiezuilen

 

narrowcasting in autoshowroom

 

Resultaten

De implementatie van deze oplossing op het Castit plaform leverde aanzienlijke voordelen op voor Leasys:

  • Betere zichtbaarheid in de autoshowrooms

  • Consistente branding op verschillende locaties

  • Meer bewustzijn bij potentiële kopers

  • De mogelijkheid om een ruimer aanbod onder de aandacht te brengen

 

Oog op de toekomst

Voor Leasys en Castit liggen mogelijk nog meer samenwerkingsmogelijkheden in het verschiet. Zo kunnen ze de informatiezuilen uitbreiden met meer interactieve functies, of aanvullende digitale opties verkennen, zoals e-ink displays met leaseinformatie.  

 

Belangrijke conclusies

  • Aanpassing en flexibiliteit zijn cruciaal voor up-to-date informatievoorzieningen.

  • Interactieve narrowcasting verhoogt de betrokkenheid op plekken waar dit nodig is. 

  • Gecentraliseerd beheer zorgt voor consistentie, ook in branding.

 

Verhoog uw Zichtbaarheid en Spreek Potentiële Klanten aan

Bent u ook op zoek naar een effectieve tool om potentiële klanten en kopers te bereiken en hen van alle nodige informatie te voorzien? Castit narrowcasting biedt een robuust narrowcasting systeem, mét de optie om interactieve en statische informatie te combineren. Maak een gratis account aan om het systeem te ontdekken of neem contact op voor meer informatie. 

More works

narrowcasting bouwbedrijf

Lees hoe Castit narrowcasting Van de Fliert hielp om het verspreiden van werkroosters en interne communicatie te verbeteren met een toekomstbestendige oplossing.

Lees verder
retail narrowcasting

Europe Retail Packing was op zoek naar een narrowcasting oplossing voor interne communicatie in hun bedrijf. Castit leverde deze, met als resultaat meer betrokkenheid van medewerkers en een effectieve digitale communicatie-oplossing.

Lees verder
narrowcasting voor evenementen industrie

Lees hoe Castit narrowcasting het Niš Nomad Fest een geavanceerde informatie oplossing bood met real-time updates, strategische geplaatste schermen en maatwerk templates om het programma vorm te geven. Een slimme aanpak die tech-liefhebbers informeerde en betrokken hield!

Lees verder
Powered by FFWD